At gözlüğünü anladık da at gözlüğüyle soru sormak da ne dediğinizi duyar gibiyim. Bildiğiniz üzere at gözlüğü normalde atlara sadece kendilerine gösterilen yönde gitsinler diye takılan iki yandaki paravana verilen isim. At gözlüğü takarak soru sorma da ister girişimci olsun ister yönetici olsun kendi bildiğim en doğrusu formatında veya ihtiyaçları analiz etmeden soru sormasıdır. Pazar araştırmasında “en iyi ben bilirim” deyip sorgulamazsa bu pazar araştırması olmaz, işte bu at gözlüğüyle araştırma olur.
Pazar araştırmalarında soru soran da cevaplayan da insandır. Bu araştırmalar tüketicinin söz konusu ürünü neden, ne kadar, nerede, nasıl kullandığını öğrenmek amacıyla yapılır. Bu araştırmaların ortak özelliği çok uzun soru formlarıyla yapılmasıdır. Araştırma yaptıran yöneticiler, bildikleri konuları bile bu tarz araştırmalarda sorgulamak isterler.
Size at gözlüğü ile yapılmış bir araştırmayı örnek vereyim. Yanılmıyorsam bunu BM yaptı.
Dünyada bir anket yapılmış sadece bir soru sorulmuş?
Soru: “Lütfen dünyanın geri kalan kısmındaki yiyecek eksikliğine bir çözüm ile ilgili kişisel görüşünüzü dürüstçe belirtiniz.”
Anket büyük bir başarısızlıkla sonuçlanmış. Çünkü
Afrika´da insanlar 'yiyecek' kelimesinin ne anlama geldiğini bilmiyorlarmış.
Batı Avrupa´da insanlar 'eksiklik' kelimesinin ne anlama geldiğini bilmiyorlarmış.
Doğu Avrupa´daki insanlar 'kişisel görüş'ün ne anlama geldiğini bilmiyorlarmış.
Orta Doğu´da insanlar 'çözüm'ün ne anlama geldiğini bilmiyorlarmış.
Güney Amerika´daki insanlar 'lütfen' kelimesinin ne anlama geldiğini bilmiyorlarmış.
İsrail´deki insanlar 'dürüstlük' kelimesinin ne anlama geldiğini bilmiyorlarmış.
Ve Amerika’daki insanlar 'dünyanın geri kalan kısmı”nın ne anlama geldiğini bilmiyorlarmış.
Bu hikayede soru doğruydu fakat soruyu yönlendirilen grubun da ihtiyaçları ve bakış açısını göz ardı edilmemeli. İhtiyacı ve koşulları analiz etmeden soru sorulması at gözlüğüne sürükler. Sadece soru sormak yetmez tabi .Doğru bir yöntemle işinin ehli bir araştırmacının, gerçekten ne istediğini bilen bir marka yöneticisiyle yapılan araştırma da paha biçilmezdir.Şimdi düşünün Afrika’daki insana ayakkabı üzerine araştırma yapabilir misiniz ?
Etiketler
1512
AB
alışveriş
amblem
app
B2B
B2C
Banu Akın
Başarı
bilgiler
bilişim
Biyografi
büyüme
C2C
Çalışan Mutluluğu
Çalışma
data minning
Delik Jeton
dış kaynak kullanımı
e-ticaret
EDI
Emek
ERP
facebook
FIRSATLAR/GİRİŞİMLER
Fiyat
Gazete
girişim
Girişimci
girişimcilik
google analytics
havuç
Hayat Bazen Tatlıdır
Hikayeler
ihtiyaç
insan kaynakları
İnsan Kaynakları
internet
iş ilanları
İş Kültürü
iş zekası
İşin özü
Kadın-Erkek
Kapak olsun tv
Kitap
KKP
KOBİ
KOSGEB
kurumsal kaynak planlama
küçülme
Kültür
logo
malzeme
marka
Marka.Müşteri Segmenti
markalandırma
MIS
mobil uygulama
modül
mülakat
NE NEDİR ?
ozlem acar
Öğrenme
Örgüt
parakende
Pazar Araştırması
pazarlama
QR kod
Sakıp Sabancı
Satış
sistem analist
sistem analizi
sistem tasarımı
sorular
SOSYAL MEDYA
sosyal yaşam
SQL
SQL seerver
ŞİRKET VE KARİYER
Tübitak
tüketici
uygulamalar
üretim
veri
veri madenciliği
veritabanı
yazılım
YBS
youtube
yönetim
Blogger tarafından desteklenmektedir.
0 yorum:
Yorum Gönder