13 Temmuz 2012 Cuma

VİP LAHMACUN


Pazarlama yönetimine dair güzel bir örnek aşağıdaki haber.Günümüzde 2.50 tlden yediğimiz lahmacun nasıl oluyor da 50tl'ye yenilebiliyor ? Haberi okuduğunuzda lahmacunun sadece kendi fiyatından ibaret olmadığını göreceksiniz.
Eskiden burun kıvrılan lahmacun, kıymete bindi! Pizzadan vazgeçmeyen sosyetenin, gözde yemeği lahmacun oldu. Bodrum piyasasında lahmacun ve ayranın 50 TL'ye satıldığı haberleri magazin sayfalarına haber oldu. Hürriyet yazarı Vahap Munyar, Türkbükü'ndeki Maça Kızı'nın sahibi Sahir Erozan'la bu konuyu konuştu. Neden bir lahmacunla ayranı 50 liraya sattığını sordu.

Tabanlıoğlu Mimarlık'ın tasarladığı Milas Bodrum Havalimanı Dış Hatlar Teminali'ni gezmek üzere Melkan-Murat Tabanlıoğlu ve Özdem Gürsel'le birlikte Bodrum'a gittiğimizde Türkbükü'ndeki Maça Kızı'nın sahibi Sahir Erozan'la da sohbet fırsatı bulduk.

 Erozan'la buluştuğumuz günlerde gazetelerin magazin sayfalarına şu haber yansımıştı: - Maça Kızı'nda bir lahmacun 50 lira.

Önce bu haberi sorduk
BEN SADECE LAHMACUN SATMIYORUM -
Gerçekten bir lahmacun 50 lira mı? Sizin lahmacunun ne özelliği var? - Bir lahmacun, bir ayran bizde 50 lira. Bizim lahmacun çok özeldir.

- Ne kadar özel olursa olsun, yine de Türkiye'de bir lahmacunu, yanında bir ayran da olsa 50 liraya satmak doğru mu? - Ben burada sadece lahmacun satmıyorum ki. Bir konsept ve hizmet var onun içinde.

BARDAK KIRILMASINI KÜÇÜMSEMEMEK GEREK
Tesisin giderlerine örnek verdi: - Otelde bırakın ufak tefek yenilemeleri, sadece tabak, bardak, havlu yenileme gibi işlere bile her yıl 500 bin dolar harcıyorum. Örneğin her turizm sezonunda 4 bin bardak kırılıyor. 500 ila 1000 arası havlu yenileniyor.

Bardak ve tabak kırılmasını küçümsememek gerektiğini savundu: - Ben öyle basit bardak ve tabak kullanmıyorum. Tabaklarımızın her biri 10 dolardan aşağı değil.

- Bir lahmacun, bir ayrana 50 lira ödemeye itiraz eden müşteriniz olmuyor mu? - Geçenlerde yemeğe gelen bir müşterimize çıkışta arkadaşlarımız "Memnun kaldınız mı" diye sormuş. Müşteri, "Bir lahmacun, bir ayrana 50 lira aldınız, olacak iş mi" diye tepki göstermiş. Aynı müşteri ertesi gün öğlende yine gelince bizim arkadaşlara, "50 lira diye kızdım ama yine lahmacun yemeye geldim" demiş.

50 TL'YE İTİRAZ ETMEYEN MÜŞTERİLER
Sahir Erozan'ın adı geçmişte kamuoyu gündemine Washington'da işlettiği ünlü restoranla oturmuştu... Sonra Bodrum'da annesinin yarattığı "Maça Kızı" konseptini geliştirdi, tatil döneminde ünlülerin uğrak yeri haline getirdi...

"Maça Kızı"nın marka değerini oturtunca, "Bir lahmacun, bir ayran 50 lira"ya itiraz etmeyen müşterileri çekti.

0 yorum:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger tarafından desteklenmektedir.

Blog Archive

Search This Blog