6 Aralık 2012 Perşembe

@PEOPLE

Mark bir belgeselde : “Önceden bir şeyleri paylaşacak podyum yoktu. Facebook sayesinde sosyal ağların birbiriyle bağlanmasıyla dünya açık sisteme dönüşüyor.”


Bu açık sistem sadece bireysellerin yüzünü güldürmedi kurumsal firmaların da yüzünü güldürdü. Sosyal medya denilen bu yeni mecrayı reklam ve pazarlama için kullanmak isteyen iş dünyasının da dikkatini çekmiş durumda. Facebook da siteyi reklam, pazarlama, halkla ilişkiler için kullanmak isteyen kişi  ve kurumlara çeşitli çözümler sunmuyor değil hani.


Facebook ve diğer sosyal medya bizlere sahte bir dünya oluşturdu. Kurumlara ne gibi katkısı oldu açıkça görüyoruz. Pazarlamanın kuralları değişti.Ders kitaplarımızda pazarlama karmalarını 4P (product – ürün, price – fiyat, place – satış kanalı ve promosyon)  ve 5C(company,collaborators,competitiors,climate)lerle öğrendik pazarlamayı.

Dijital pazarlama 4P’yi yaptı 5P! Dijital pazarlama uzmanı ve yazar Brandon Eley: “Pazarlamanın “4 P” kuralına (product – ürün, price – fiyat, place – satış kanalı ve promosyon) bir P daha eklendi, o da “people-insan” diyen Eley, interneti ve sosyal medyayı kullanarak başarılı pazarlama faaliyetleri gerçekleştirmek isteyenlere yol gösterdi. Geleneksel pazarlama teknikleri, insanlara 50 – 60 yıldır aynı mesajları aynı yöntemlerle ulaştırmaya çalışıyor. Ancak bu yöntemler maliyet açısından hiçbir avantaj sağlamıyor.”

Gelelim başlığımdaki @People’la…Burada Peeople yazarımızın kastettiğiyle aynı.@ bilgininiz üzere sosyal medyada bulunduğumuz yerlerin haritasını, krokisini veren bir tuş. Sanal Dünya’da pazarlamacılar tüketicilere ne gibi uygulamalarla “@people” uygulaması gerçekleştiriyor? Örneklere bakalım:

STARPET: İstasyonuna gelen müşterilere Foursquare kullanıcılarını çeşitli indirim fırsatları sunuyor.Müşteriler bu fırsattan yararlanmak için istasyondayken akıllı telefonları ya da tablet bilgisayarlarından Foursquare üzerinde check-in yapmaları yeterli.Böylece müşteri,bulunduğu istasyonda kampanya varsa kendilerine özel sunulan indirim oranlarını görebiliyor ve akaryakıtlarını indirimli alabiliyorlar.


KFC: Facebook'ta gerçekleştirdiği indirdik gitti kampanyasının sayfasını beğenip,formu dolduran müşterilere anında bedava menü kazandırıyor.



TEKONOSA:"Facebook Yer Bildirimi Fırsatları" üzerinden uyguladığı kampanya ile kampanyanın geçerli olduğu mağazalarında yer bildirimi yapan müşterilerine indirim veriyor.



DARTY: Darty de facebook sayfasından hizmet veriyor.İndirim kuponları kazanabiliyorsunuz.



Biz de tüketiciler olarak Mark’ın açık sistem olarak tanımladığı Sanal Dünya’da @ ile people karmasına dahil olsak mı acaba? Ne dersiniz? “@tme,beğenme dünyası “ Ben uydurdum ;))

0 yorum:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger tarafından desteklenmektedir.

Google +

Blog Archive

Search This Blog