10 Ocak 2013 Perşembe

SİZİ NEDEN İŞE ALALIM?


Hepimiz mülakatlardan geçiriyoruz. İş bulmanın en çok korkulan aşamalarından mülakatlar. Hangi soruların sorulabileceğini bilirsen işin kolay. Mülakatta insan kaynakları sana soru sorsun daha sonra sen bol bol sorarsın.

Genel sorular:

Biraz kendinden bahseder misin?
Nasıl bir insansınız?
Sizi neden işe alalım? Diğer adaylardan farkınız nedir?
En son işinizden neden ayrıldınız? Ayrılıyorsunuz?
Firmamıza nasıl katkıda bulunacaksınız?

Kişisel Bilgilerle İlgili Sorular:

İşe kabul edilirseniz nerede kalacaksınız? (Adayın ev adresi başka bir şehir ise)
Herhangi bir sağlık sorununuz var mı?
Yurtiçi/dışı seyahat edebilir misiniz?
Nişanlınız/eşiniz ne iş yapıyor? (Daha çok bayanlara sorulur)
Sigara kullanıyor musunuz?
Ehliyetiniz var mı?

Eğitimle İlgili Sorular:

Mezun olduğunuz bölümü neden seçtiniz?
Eğitiminize devam etmeyi arzu ediyor musunuz?
Bitirme dereceniz nedir?
En başarılı olduğunuz dersler hangileridir?
Hangi eğitim kurslarına katıldınız? Neden?

Mesleki Deneyim/ Bilgi İle İlgili Sorular:

Daha önce bulunduğunuz görevlerle bu  pozisyon arasında nasıl bir ilişki kuruyorsunuz?
Daha önceki görevlerinizde en önemli başarı / başarısızlıklarınız nelerdir? Neden?
Sizce bu pozisyonun sorumlulukları nelerdir?
Sizce bu pozisyondaki kişi,hangi niteliklere sahip olmalıdır?
Daha önceki işlerinizde ne gibi yenilikler yaptınız?

Ve daha bir sürü soru var. Hepsini bir anda vermek istemedim. Bu sorulara mülakatlarımda şahit oldum. Sizi neden işe alalım? Diğer adaylardan farkınız nedir? Firmamıza nasıl katkıda bulunacaksınız? Bu sorulara kendimden emin bir şekilde cevap vermedim.

Eğitiminize devam etmeyi arzu ediyor musunuz? Ülkere başvurduğumda biraz sorun oldu, yüksek lisans durumum vardı. Yüksek lisans da genelde haftada bir gün ya da iki gün olduğu için net cevap verilemiyor. Bir firmada da derslerim iyi olduğu için kesin sen KPSS’ye girersin dediler. Dedim düşünmüyorum böyle bir şey, ısrar ettiler J

Nişanlınız/eşiniz ne iş yapıyor? (Daha çok bayanlara sorulur).Ki bana soruldu. Bayanların evlenip veya eş durumunda firmayı bırakabilecekleri düşünülüyor.

İşe kabul edilirseniz nerede kalacaksınız? Adayın ev adresi başka bir şehir ise yani ben. Kocaeli ve Sakarya’da yaşadığım için İstanbul’a mülakata gittiğimde karşıma çıkan soru, doğal olarak.Collezione’da mülakata gittiğimde İstanbul’un Mahmutbey semtindeydi. İstanbul’da tanıdığım olmadığından ve orada nerede kalacağımı bilemeden gittim. Mahmutbey’de kalırım dedim bayan için uygun olmadığını söylediler, hakılıylarmış.Başakşehir dedim oraya maaşın yetmez dediler. Bir öğrenci yurdu düşündüğünde MEB öğrenci dışında izin vermiyor.

Sonuç olarak bu konularda tecrübe edindim. Siz tecrübenizi kendiniz edinin, bu sorulara net cevabınız olursa kozlar elinizde olur ;)

Anthony Robins  “Sorularımızın kalitesi arttıkça hayatımızın kalitesi de artar.” der. Hem özel hem de iş hayatımızda ne kadar nitelikli sorular sorabilirsek o kadar nitelikli bir hayata, yüksek standartlara ulaşırız.

1 yorum:

gözde kıbrıslı dedi ki...

Teşekkürler çok yardımınız oldu..

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger tarafından desteklenmektedir.

Blog Archive

Search This Blog