Google
Analytics’in başlangıç macerası Urchin teknolojisine
dayanır. 2005 yılında paralı bir analytic sistemi olan Urchin’i satın alan
Google, 2006 yılında ücretsiz Google Analytics sistemini kullanıma sundu.
Google Analytics, ücretsiz web site performans analizi servisidir. Aşağıdaki istatistikleri blogu,youtube sayfası olanlar bilir.Ben mesela hangi kelimelerle bloguma ulaşmış ona bakarım,ona göre yazıya etiket veririm.Genel sayaçlar :
- Ziyaret sayısı: İlgili tarih aralığında sitenizi
ziyaret eden toplam ziyaretçi sayısıdır.
- Sayfa Görüntüleme Sayısı: İlgili tarih
aralığında sitenizi ziyaret edenlerin görüntüledikleri toplam sayfa sayısıdır.
- Sayfa/Ziyaret: Ziyaretçilerin ortalama ziyaret
ettikleri sayfa sayısıdır.
- Hemen çıkma oranı: Sitenize gelen
ziyaretçilerde ilk sayfadan sonra sitenizi terk edenlerin toplam ziyaretçilere
oranıdır.
- Sitede geçirilen ortalama süre: Sitenize gelen
ziyaretçilerin sitede ortalama geçirdikleri süredir.
- Yeni ziyaretler: Sitenize gelen ziyaretçilerden siteye
ilk kez giriş yapanların toplam ziyaretçilere oranıdır.
Bu özellikler bize sanki Google Analytics’in
bir sayaç görevi gördüğü izlenimi vermiş olabilir.Burada pazarlamacılar bilir,
sayaç değil “potansiyel müşteri”
vardır aslında.Potansiyel müşteriler, segmentasyona sürecine dahil edilirse kaymağı
yenebilecek bir Google hizmetine dönüşür.
GA’nın E-ticaret Boyutu
Bu konuyla ilgili şu blogtan yararlandım:
Web sitenizin yönetici panelinde satışlarınızı zaten görüyorsunuzdur.
Google Analytics e-ticaret entegrasonunun amacı satış performansının ölçümünü
ziyaretçilerle eşleştirilmesidir. Admin panelinizde satış işlemleri sayısını,
gelirinizi vs. görüyor olabilirsiniz ama bir satışın gerçekleşme süreci
hakkında fikir sahibi olmak istiyorsanız GA e-ticaret izlemeyi kurmanız
gerekiyor. Böylece şu sorulara cevap veren verilere sahip olabileceksiniz:
Satışa kadar geçen
süre: Ziyaretçileriniz
sitenize ilk geldiklerinden kaç gün sonra veya kaçıncı ziyaretlerinde alışveriş
yapmışlar?
Satış kaynağı: Hangi kaynaktan gelen ziyaretçiler daha yüksek
dönüşüm oranlarına sahip?
Dönüşüm oranı: Web sitesine gelen ziyaretlerin kaçı satış ile
sonuçlanıyor?
Ziyaretçi başına
getiri: Bir ziyaretçinin
ortalama getirisi nedir?
Gelir ortaklarının
performansı: Hangi gelir
ortağım ne kadar satışa vesile oluyor?
Coğrafi değerlendirme: Hangi şehirden gelen ziyaretçilerin dönüşüm
oranları daha yüksek?
Elde ettiğiniz veriler bunlarla sınırlı değil. GA e-ticaret takibi ile
gönderilen veriler aşağıdaki listedeki gibidir, bu verilerden istediğiniz gibi
sonuç çıkarmak ve değerlendirme yapmak sizin elinizde.
Ayrıca hali hazırda sizin web sayfanızın veri tabanında bulunan :
·
Ürün ismi
·
Ürün kategorisi
·
Ürün modeli
·
Ürün miktarı
·
Ürün birim fiyatı
·
Satın alan kişinin
ülkesi
·
Satın alan kişinin
eyaleti/bölgesi
·
Satın alan kişinin
şehri
·
Kargo ücreti
·
Kesilen vergi
·
Toplam fiyat
·
Affiliate ismi veya
mağaza ID’si
·
İşlem ID’si gibi verilerin bir kısmını seçerek oluşturcağınız ve G.A'nın size sunduğu istatistiklerle detaylı analiz yapabilirsiniz.Big data'ya zemin hazırladığını söylemeden geçemeyeceğim.
Arama motorunda, bir sosyal mecrada, başka siteler üstündeki
bağlantılarla, bir e-posta iletisinde veya arkadaşınızın yönlendirmesiyle bir
firmanın veri tabanının verisi olursunuz,bu veriyle firmanın potansiyel müşterisi konumuna gelebilirsiniz, o firma sizinle birebir ilişki kurar, sizle
sanki firmanın yegane müşterisiymiş gibi ilgilenir. Müşteri segmentasyonuna
dahil olursunuz ve tüketici+üretici=
türetici formülü gerçekleşmiş olur. Söylemeden geçemeyeceğim Google reklamı
gibi oldu : “Google’la her şey mümkün ! “ :)
0 yorum:
Yorum Gönder