17 Haziran 2013 Pazartesi

Google Analytıcs Ve E-Ticaret

Google Analytics’in başlangıç macerası Urchin teknolojisine dayanır. 2005 yılında paralı bir analytic sistemi olan Urchin’i satın alan Google, 2006 yılında ücretsiz Google Analytics sistemini kullanıma sundu.

Google Analytics, ücretsiz web site performans analizi servisidir. Aşağıdaki istatistikleri blogu,youtube sayfası olanlar bilir.Ben mesela hangi kelimelerle bloguma ulaşmış ona bakarım,ona göre yazıya etiket veririm.Genel sayaçlar :
  •  Ziyaret sayısı: İlgili tarih aralığında sitenizi ziyaret eden toplam ziyaretçi sayısıdır.
  • Sayfa Görüntüleme Sayısı: İlgili tarih aralığında sitenizi ziyaret edenlerin görüntüledikleri toplam sayfa sayısıdır.
  • Sayfa/Ziyaret: Ziyaretçilerin ortalama ziyaret ettikleri sayfa sayısıdır.
  • Hemen çıkma oranı: Sitenize gelen ziyaretçilerde ilk sayfadan sonra sitenizi terk edenlerin toplam ziyaretçilere oranıdır.
  • Sitede geçirilen ortalama süre: Sitenize gelen ziyaretçilerin sitede ortalama geçirdikleri süredir.
  • Yeni ziyaretler: Sitenize gelen ziyaretçilerden siteye ilk kez giriş yapanların toplam ziyaretçilere oranıdır.


Bu özellikler bize sanki Google Analytics’in bir sayaç görevi gördüğü izlenimi vermiş olabilir.Burada pazarlamacılar bilir, sayaç değil “potansiyel müşteri” vardır aslında.Potansiyel müşteriler, segmentasyona sürecine dahil edilirse kaymağı yenebilecek bir Google hizmetine dönüşür.

GA’nın E-ticaret Boyutu

Bu konuyla ilgili şu blogtan yararlandım:

Web sitenizin yönetici panelinde satışlarınızı zaten görüyorsunuzdur. Google Analytics e-ticaret entegrasonunun amacı satış performansının ölçümünü ziyaretçilerle eşleştirilmesidir. Admin panelinizde satış işlemleri sayısını, gelirinizi vs. görüyor olabilirsiniz ama bir satışın gerçekleşme süreci hakkında fikir sahibi olmak istiyorsanız GA e-ticaret izlemeyi kurmanız gerekiyor. Böylece şu sorulara cevap veren verilere sahip olabileceksiniz:
Satışa kadar geçen süre: Ziyaretçileriniz sitenize ilk geldiklerinden kaç gün sonra veya kaçıncı ziyaretlerinde alışveriş yapmışlar?
Satış kaynağı: Hangi kaynaktan gelen ziyaretçiler daha yüksek dönüşüm oranlarına sahip?
Dönüşüm oranı: Web sitesine gelen ziyaretlerin kaçı satış ile sonuçlanıyor?
Ziyaretçi başına getiri: Bir ziyaretçinin ortalama getirisi nedir?
Gelir ortaklarının performansı: Hangi gelir ortağım ne kadar satışa vesile oluyor?
Coğrafi değerlendirme: Hangi şehirden gelen ziyaretçilerin dönüşüm oranları daha yüksek?

Elde ettiğiniz veriler bunlarla sınırlı değil. GA e-ticaret takibi ile gönderilen veriler aşağıdaki listedeki gibidir, bu verilerden istediğiniz gibi sonuç çıkarmak ve değerlendirme yapmak sizin elinizde.
Ayrıca hali hazırda sizin web sayfanızın veri tabanında bulunan :

·         Ürün ismi
·         Ürün kategorisi
·         Ürün modeli
·         Ürün miktarı
·         Ürün birim fiyatı
·         Satın alan kişinin ülkesi
·         Satın alan kişinin eyaleti/bölgesi
·         Satın alan kişinin şehri
·         Kargo ücreti
·         Kesilen vergi
·         Toplam fiyat
·         Affiliate ismi veya mağaza ID’si
·         İşlem ID’si gibi verilerin bir kısmını seçerek oluşturcağınız ve G.A'nın size sunduğu istatistiklerle detaylı analiz yapabilirsiniz.Big data'ya zemin hazırladığını söylemeden geçemeyeceğim.

Arama motorunda, bir sosyal mecrada, başka siteler üstündeki bağlantılarla, bir e-posta iletisinde veya arkadaşınızın yönlendirmesiyle bir firmanın veri tabanının verisi olursunuz,bu veriyle firmanın  potansiyel müşterisi konumuna gelebilirsiniz, o firma sizinle birebir ilişki kurar, sizle sanki firmanın yegane müşterisiymiş gibi ilgilenir. Müşteri segmentasyonuna dahil olursunuz ve tüketici+üretici= türetici formülü gerçekleşmiş olur. Söylemeden geçemeyeceğim Google reklamı gibi oldu : “Google’la her şey mümkün ! “ :) 





0 yorum:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger tarafından desteklenmektedir.

Blog Archive

Search This Blog