14 Haziran 2013 Cuma

ERP = Kurumsal Kaynak Planlama


Biz “Kurumsal Kaynak Planlama” diyoruz. Uluslararası literatürde “Enterprise Reource Planning” olarak geçer. Başlığım sizi yanıltmasın. Piyasada ERP çeşitli şekillerde görebilirsiniz;  “kurumsal yönetim sistemi”, “ticari yönetim sistemi” olarak da karşımıza çıkmaktadır.

ERP deyince akla gelen kelimeler vardır; bütünleşik, entegre, ticari yazılım,tek bir çatı… Bu kavramları çoğaltabiliriz. Toparlarsak şöyle bir tanım ortaya çıkıyor; güçlü bir bütünleşik yapıya sahip finans, insan kaynakları, üretim ve tedarik,dağıtım gibi temel aktiviteleri  otomasyona kavuşturan yazılım paketleridir.

ERP’nin bu özellikleri onu stratejik bir araç olarak karşımıza çıkarıyor çünkü organizasyonun tüm iş süreçleri söz konusu, iş birimlerini bütünleştirerek ve eş zamanlı sisteme giriş izni vermesi belki de en önemli özelliğinin bunları tek bir veritabanında tutabilmesidir. Tedarikçileri, dağıtımı,lojistiği iç yönetime optimize etmesi esneklik kazandırır.

İş zekasının araçlarından olan veri ambarına veri kaynağı da sunabilir. Satış, finans, üretim her modülden ihtiyacı olan oprasyonel verileri çekerek datamart oluşturabilir. Simülasyon,optimizasyon,yapay zeka paketlerine destek veren bir sistemdir.Bir kısım çoğunluk ERP yazılımlarını karar destek sistemi olarak tanımlamaktadır.

Temel olarak dört modülü vardır:

·         Satış ve Pazarlama
·         Üretim ve Malzeme
·         Finans ve Muhasebe
·         İnsan Kaynakları


Modüllerle devam edeceğim…

0 yorum:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger tarafından desteklenmektedir.

Blog Archive

Search This Blog