23 Ekim 2013 Çarşamba

SEN NEYMİŞSİN BE ABİ

Ödevim için araştırma yapıyordum,sistem analiz ve sistem analisti anlatmam gerekiyordu.Olayın yine mesleğim olan sistem analistlik kısmına daldım.Konuya dalarken anonim bir yazı buldum.Tam kafama layık tanımlamalar ve rolller içeriyor,hemen paylaşmak istedim.Sistem analizinin öneminden bahsettim hep bakalım bu adamlar nasıl biri,ne iş yapıyor,sistem analist olacak adam nasıl belli olur ? 
Hadi bakalım,belki o sizsinizdir ?
Analiz Yeteneği
Sistemsel Bakış : Sistem kavramı ve sistem elemanları çok iyi anlaşılmış olmalıdır.
Organizasyon Bilgisi :Sistem elemanları ile dolaylı ya da dolaysız ilgisi olan çalışanların görev ve sorumlulukları sistem analistince çok iyi bilinmelidir.
 Problem Analizi : Problemin kaynağı ve çözümü üzerinde alternatif yapılar üretebilmek sistem analisti için önemli bir özelliktir.Bilgi toplama, inceleme, seçim ve çözüm problem analizinin safhalarıdır.
                                      

Yönetim Yeteneği
Proje Yönetimi : planlama yapabilme, zaman planlaması ve kontrol sistem analistince taşınması gereken özelliklerdir.
Risk Yönetimi : projede karşılaşılabilecek kısıt ve problemlerin öngörülebilmesi ve önleminin alınması.
Değişim Yönetimi: sisteme gelecek değişimlerden dolayı kullanıcıdan gelebilecek direncin kontrolüdür.
Kişisel Yetenekler
İletişim Yeteneği : Mesajı doğru kodlaya bilme, kullanıcı ve yazılımcı ile aynı dili konuşabilme.
Gözlem, Dinleme ve Soru sorma Yeteneği: gözlem ile kullanıcının problemler karşısında davranış şekli öğrenilebilir. Soru sorma ise kullanıcıdan alınacak bilgileri yapılandırdığı ve yönlendirdiği için çok iyi yapılmalıdır.Dinlemede ise analist mesajı doğru şekilde alabilmeli, kullanıcının konuşması sonuna kadar beklenmeden soruya geçilmemeli
Beklentileri Yönetme Yeteneği
Sistemin genişleyebileceği noktaları öngörebilme yeteneği
Yazılı ve sözlü prezentasyon yeteneği
Grup çalışmalarını yönlendirme ve kolaylaştırma : Proje grubunda sapmaları engelleyebilme.
         Sistem Analistinin Rolleri Nelerdir ?
                           

  • Raportör: toplantı tutanakları tutabilme, not alabilme
  • Dedektif: doğru soruları sorma ve alma
  • Danışman: alternatif öneri sunabilme
  • Araştırmacı: her konuda bilgi sahibi olma. Gerekli bilgiye ulaşabilme
  • Organizatör: organizasyon yapabilme
  • Artist: rol yapabilme
  • Basitleştiren: karmaşık işleri basite indirgeyebilen
  • Keşifçi : ileriyi görebilen
  •  Didikleyen: sistematiği sorgulayan

0 yorum:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger tarafından desteklenmektedir.

Blog Archive

Search This Blog