19 Nisan 2013 Cuma

YBS ( MIS) ve Sistem Analist



Yönetim Bilişim Sistemleri, insan, teknolojisistem teorisi ve bilgi yönetimi alanlarını bir araya getiren akademik bir alandır. Yöneticilerin karar vermesini kolaylaştırmak için, değişik yerlerdeki bilgilerin toparlanarak, bütün halinde sunmak, Yönetim Bilişim Sistemleri'nin en önemli görevlerinden biridir. Bu görevi yerine getirenler sistem analistler oluyor.Sistem analist,insanların,metodların ve bilgisayar teknolojisinin işleri en iyi şekilde yerine getirebilmeleri için,organizasyonun problem ve gereksinimleri üzerinde çalışır.

Bu tanımlara nereden geldim? Geçen bir bilgisayar mühendisi arkadaşımla sistem analistlik üzerine sohbet ettik.Yazılım firmalarında sistem analist ,teknik adamla işletmeyi bir noktada bağlamaya çalışan kişidir.Bu böyle de olmalıdır.Kendisine sistem analist bulunduruyor musunuz diye sordum.Yooo firma gerek duymuyor.Peki tedarik üzerine  ERP yazılımı geliştiriyorsunuz,giden kişi bilgisayar mühendisi ne kadar hakim sürece? Analiz ediliyor,bir problem yok,Özlem sen pazarlamacı mısın dedi :) Aslında ben sistem analistim.

Sistem analist bir fabrikaya,bir işletmeye hizmet edecekse süreçleri bilmeli.Ben ve hocam bunu her zaman savunuyoruz.Hatta tıpcılar bile bu mesleğe dalmaya başlamış.Sistemi,hele bir işletmeyi analiz etmek kolay değil.teknik adam olmaktan çok işletme süreçlerine de hakim olmak zorundasın.İşte biz bunun için varız.Varlığımızı zorunlu kılan şu resimlere bir bakınız:




Biz bu konuların hepsine hakim değiliz fakat işletmeyi anlayabiliyoruz.Yazılım firmalarının bu süreçleri dikkate almayıp,sadece teknik adamla yapılırsa bu işler GÜM diye işler.Unutmadan sadece teknik ve süreç bilgisi yetmez sistem analist olmada çünkü özel ve teknik bilgilere ulaşmanın bir yolu da, sosyal bir varlık olan insandan geçer.

0 yorum:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger tarafından desteklenmektedir.

Blog Archive

Search This Blog