2 Ağustos 2013 Cuma

KKP : İnsan Kaynakları Modülü (HRM) - II

CANIAS ERP: İnsan Kaynakları Modülünü baz aldım.Hatta reklam olmasın diye bir kısım özelliklerde azaltmaya gittim.Maksat işin özünü anlamak.
İnsan Kaynakları Modülü genel itibariyle aşağıdaki ana bölümlerden meydana gelmektedir:
• Kurumsal Planlama
• Eleman Seçme ve Yerleştirme
• Sicil Yönetimi
• Bordro Yönetimi
• Eğitim Yönetimi
• Raporlar

Kurumsal Planlama
• Nitelik, yabancı dil ve eğitim gereksinimlerine göre iş tanımlarını oluşturabilme
• Tarih bazlı ücret skalası ve personel adedi planlanabilen kadro tanımlayabilme
• Açık kadro talepleri oluşturabilme ve onaylama mekanizması
• Organizasyon şemaları oluşturabilme

Eleman Seçme ve Yerleştirme
• Eleman seçme sürecinin bir proje kapsamında takip edilebilmesi
• Proje aşama ve adım maliyetlerinin maliyet merkezleri bazında takip edilebilmesi
• Eleman duyuruları planlayıp takip edebilme
• Başvuru bilgilerini bir CV bankasında kaydedip takip edebilme, otomatik CV oluşturabilme
• Başvuru sahiplerine toplu olarak email atabilme veya mektup oluşturabilme
• Başvuru sahipleri ile yapılacak görüşmeleri planlama ve takip edebilme
• Başvuru sahiplerine test veya sınav uygulayabilme, sonuçlarını takip edebilme
• Başvuru (CV) bilgilerine kullanıcı tanımlı arama kriterleri ile ulaşabilme ve listeleyebilme

Sicil Yönetimi
• Tarih ve bilgi tipleri bazında kaydedilen sicil bilgileri
• Bilgi tipi bazında sicil kartı güncellemesi yapabilme
• Toplu ücret ayarlamaları yapabilme
• Performans değerlendirme puanlarını ücret ayarlamalarında kullanabilme
• Kıdem ve ihbar tazminatları hesaplayabilme, toplu listeler alabilme
• Tüm personel yasal raporlarını ve vizite kağıtlarını çabuk ve kolay oluşturabilme


Bordro Yönetimi
• Aylık / Günlük bazda çalışma bilgilerini takip edebilme
• Toplu veya özel ek gelir / kesinti tanımlayabilme, otomatik hesaplayabilme
• İkramiye ve benzeri ödemelerin otomatik ve toplu olarak hesaplanabilmesi
• Sadece devam edilmeyen (izinler) günlerin girilmesi ile tüm çalışma bilgilerinin takvime göre otomatik olarak çıkarılması ve bordroda kullanılması
• Kolay ve çabuk toplu tahakkuk işlemlerinin yapılması
• Ay içinde birden fazla avans işlemi yapabilme
• Bordro gruplarını kullanarak gerçek tahakkuk öncesi bütçe hesapları, planlamalar yapabilme
• Muhasebe kayıt anahtarları ile kolay ve çabuk bordro entegrasyonu
• Banka ödeme listeleri alabilme ve firmanızın maaş  ödemelerinin yapıldığı bankanızın elektronik veri dosyasını dizayn edebilme
• Aylık prim ve hizmet belgesinin otomatik hesaplanması, SSK'ya verilecek XML dosyasının
oluşturulması, eksik bildirilen SSK günleri yasal raporunun otomatik olarak meydana getirilmesi

Eğitim Yönetimi
• Eğitim kurumlarını, eğitim yerlerini, eğitmenleri ve eğitimleri tanımlayabilme
• Eğitim sonrası geliştirilen nitelikleri tanımlayabilme ve otomatik olarak sicil kartlarında
güncellenmesini sağlama
• Tüm eğitim kalemlerinin maliyetlerini takip edebilme
• Eğitim talepleri oluşturabilme ve eğitim kayıtlarına otomatik olarak aktarılmasını sağlama
• Eğitime katılan personellerin detaylı basarı ve devam bilgilerini takip edebilme
• Eğitim sonrası genel basarı ve devamlılık hakkında istatistikî bilgiler oluşturabilme
• Eğitim değerlendirme anketleri tanımlayıp gerçekleştirme



Bu kadar detay gözünüzde büyümesin.Dallanıp,budaklanan bu eylemlerin sayısı firmaların iş kurallarına göre şekil alacaktır.Biliyorsunuz bilişim sistemlerinde amaç tekrarlayan evrak işlemlerini ortadan kaldırmak,verimliliği artırmak.İnsan kaynakları yönetimi alanında ERP çözümleri genellikle; bordro işlemleri,eğitim,zaman ve devam yönetimi  gibi işlemlerin yönetimine yardımcı olacak araçları içerir.


Küçük bir tavsiye vermek isterim,kardeşim insan kaynakları okuyor,siz de insan kaynakları alanında çalışmak istiyorsanız bir SAP’ın,Microsoft Dynamics vb. ERP programlarının HRM modülünden “bordo yönetimi”ne mutlaka aşikar olunuz.İK alanında bordro bilip bilmediğiniz önem arz ediyor.Bir tık öne bu çağda bilişimle geçersiniz.
Bu arada bazılarını italik yaptımki okurken sıkılmayalım diye ;)

0 yorum:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger tarafından desteklenmektedir.

Blog Archive

Search This Blog