10 Ocak 2014 Cuma

ERP Paket Programı Eğitimi Alsam Mı Almasam Mı ?

Mezun olunca hemen hemen herkesin kafasını karıştıran bir mesele vardır: "sertifika".Özellikle bilişim alanında birçok eğitim mevcut.İŞKUR'un İstanbul bölgesinde programlama,veri tabanı yönetimi,sistem geliştirme,bilgi işlem uzman yardımcısı vb. kursları say say bitmez.

İş arayanlar bilir ilanlarda adayın SAP ,LOGO,Mikro bilmesi istenen şartlar arasındadır.

Okulda  Mikro'ya yönelik ERP eğitimi aldım,dersini seçtim,tez yazdım.SAP,Mikro,Ms Dynamics ekranlarını gördüğüm,çalışma mantığını kavradığım programlar.

ERP'ye yönelik bir paket programının eğitimini alayım mı almayayım mı diye düşündüm.Eğitim fiyatlarına baktığımda yeni mezuna tuzlu gelebilen fiyatlar.Eğitimi aldıktan sonra ne olacaktı ? İş bulmam garanti mi olacaktı ? Bu belgeyle uzman/danışman  mı olacaktım ? Ve internette bu konuyla ilgili kaynak havuzu varken,eğitime bu kadar para vermem doğru mu ?



Derken bu yazı kafa karışıklığımı önledi :
"
SAP Bilen eleman aranıyor” başlıklı yazımda aslında SAP şirket adı olduğunu ve SAP bilen eleman aranıyor diye yazılan ilanlarının kavram karmaşası nedeni ile yazıldığından söz etmiştim. Şimdi ise kendin ile çelişen bir başlık yazıyorsun sanmayın sakın çünkü buradaki başlık doğru. SAP şirketinin çıkardığı tüm ürün ailesi içerisindeki eğitimler olduğu için en genel manada SAP başlığı altında toplayabileceğimiz için bu şekilde kullanılmakta.
SAP ile ilgili eğitim veren resmi olarak iki şirket var. Bu şirketlerin ismini www.sap.com.tr sitesinden bakabilirsiniz. Bu eğitim veren firmaların dışında resmi olmayan ve eğitim verende birçok firma var. Bu eğitimler ne kadar yararlı olur konusunda gelince eğer SAP konusunda hiç bir bilginiz yoksa direkt olarakeğitim alarak eğitimden beklediğiniz faydayı göremeyebilirsiniz. Yani eğitimi aldıktan sonra ben herşeye hakimim, eğitimini aldığım konu ile ilgili herşeye yorum yapabilir durumunda olmayacak. Elbette hiçbirşey bilmeden girilecek bu eğitimlerin yine de sizlere faydası olacaktır. Örneğin SAP ERP tarafında SD eğitimi almaya karar verdiniz. Bu eğitimi alsanız da öğreceneğiniz bilgilerle ne danışmanlığa başlayabilirsiniz ne deSAP kullanan herhangi bir şirketin Bilgi İşleminde bu işi bilen birisi gibi işe başlayabilirsiniz. Bunun nedeni gerçek hayattaki sorunlar ile aldığınız eğitimler maalesef bire bir örtüşmüyor. Gerçek hayattaki süreçleri anlayıp sorunları çözmek için tecrübeye ihtiyacınız olması.
Bu işlere yeni başlayan arkadaşlara tavsiyem verilen maaşa bakmaksızın ya bir danışmanlık firmasında ya da sap kullanan bir firmada junior pozisyonda başlanması. Tekrar ediyorum paraya önem vermeden başlamalı ve gerçekten sabır ile çalışılmalı. Başarı ve para zaten kendiliğinden geldiği örnekler ile mevcuttur. Biraz daha tecrübelenip sap eğitimide aldıktan sonra bence hedefiniz sap sertifika sınavına girip sertifikalı bir danışman olmalı.
Burada SAP’nin hangi eğitimini alacağınıza karar verilmesi  konusu da önemli.SAP konusuna çalışmak isteyen  arkadaşlara öncelikle tavsiyem önce kavramları anlamalı. ERP ne demek, SAP ERP içerisindeki FI, SD, MM modülleri ne demek diye bakmak,  şirket içerisindeki genel süreçler nelerdir. Bir satış sürecinin temel senaryoları nelerdir. Satınalma ile ilgili senaryolar nelerdir?  CRM nedir? gibi soruların öncelikle bilmek yol bulma açısından sizlere faydalı olacaktır.Bu kavramları bilerek eğitim alırsanız en azından eğitimin daha verimli geçmesine neden olur.
SAP’nin teknik eğitimlerinden birini seçen arkadaş için örneğin ABAP, Basis, Netweaver eğitimleri gibi burada da temel bilgisayar, programlama ya da sistem bilgisi kavramlarını bilmek eğitim öncesi sizlere daha faydalı olacaktır.

ERP'yi keşfetmek adına yararlanabileceğiniz kaynaklar:
Düşüncelerimi aktarmak istedim,bu konuda kafası karışan sadece ben değilim bundan eminim.Eğitimden başka yolları düşünenlere gelsin bu yazı.Unutmadan tüm ERP programına hükmetmek zor,ilgi duyduğunuz,çalışmak istediğiniz alana göre eğitime yoğunluk verebilirsiniz.

Karar sizin ...

0 yorum:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger tarafından desteklenmektedir.

Blog Archive

Search This Blog